در صورتی که چیدمان محیط کار به درستی انجام شود مزیتهایی هم دارد. اولین مزیت بر بهرهوری فردی هر کارمند تاثیر مثبت میگذارد. زمانی که فرد از لحاظ آسایش و آرامش در ساعتی که در محل کار حضور دارد، تامین باشد مسلما انگیزه کاری در او ایجاد میشود. البته باید راههایی هم برای ایجاد خلاقیت آنها در نظر بگیرید. بخشی از این خلاقیت به کمک دکوراسیون ایجاد میشود.
برای داشتن یک چیدمان مناسب در محیط کار باید به نور محیط هم توجه زیادی داشته باشیم. در واقع یکی از مهمترین مسائلی که برای چیدمان باید به آن توجه کنیم میزان نور مناسب در فضای کاری است. وجود نور طبیعی در اتاق کار باعث میشود چشم افراد در هنگام کار دیرتر احساس خستگی کند. در صورتی که نور طبیعی اتاق کم باشد یا پنجرهای وجود نداشته باشد لازم است نور لازم را با چراغها تنظیم کنیم.
اما برای چیدمان بهتر باید به فضای کلی هم توجه کنید. لوازم و وسایل را باید به طریقی در اتاق کار بچینید که برای رفت و آمد دچار مشکل نشوید. وجود تعداد زیادی از مبلمان در دکوراسیون اداری که استفاده چندانی هم از آن نمیشود تنها فضای مفید شما را اشغال میکند. در میان این چیدمان از وجود گیاهان غافل نشوید. گیاهان منبع انرژی مثبت در هر فضایی هستند. همه افراد به چنین انرژی در فضای کاری نیاز دارند. همچنین با این کار هوای مطبوعتری در اتاق کار خود خواهید داشت.
استاندارد چیدمان محیط کار
چیدمان استاندارد به چیدمانی میگویند که بر اساس قواعدی ساخته شده باشد که کارایی افراد را در آن محیط افزایش دهد. این تعریف برای محیطهای کاری معنای بیشتری دارد. درواقع کارمندی که به تازگی به شرکت شما وارد میشود در لحظه اول استانداردهای تعریف شده شما را مشاهده میکند. در صورتی که قواعد اولیه را رعایت کرده باشید افراد تازه وارد هم ملزم به رعایت آن میشوند.
اولین موضوعی که برای چیدمان محیط کار مهم و لازم میدانیم نظم است. دکوراسیون اداری شیکباید حس منظم بودن شرایط کاری و همچنین روال کاری از یک شرکت را به مخاطب بدهد. نحوه قرارگیری میزها، فاصله آن و حفظ حریم خصوص کارکنان شاید در نگاه اول به چشم آنان بیاید.
چگونگی چیدمان محیط کار
چیدمان تمامی وسایل در فضای کاری باید به گونهای باشد که کارمندان تمام ساعات کاری خود احساس راحتی کنند. همه ما تقریبا 8 ساعت در روز را در محل کارمان مشغول به سعی و تلاش هستیم. توجه به رفاه کارمند هزینه بر نیست. باعث افزایش بهرهوری و پیشرفت سازمان میشود. حتی شاید با چند تغییر ساده این احساس را درون آنها ایجاد کنیم که بهتر از قبل در کارشان خلاق باشند و بازدهی داشته باشند.
یکی از هنرهای چیدمان در فضاهای کاری انعطاف پذیری در جابجایی است. در واقع این چیدمان باید به گونهای باشد که با زیاد شدن نیرو یا تغییر دکوراسیون به راحتی قابلیت جابجایی داشته باشد. البته این موضوع به نوع وسایل اداری هم بستگی دارد. برای مثال باید مبلمان اداری سبک وزنی را انتخاب کنید تا در هنگام جابجایی آن دچار مشکل نشوید.
دکوراسیون اداری - گروه معماری بام چیدمان ,کاری ,محیط ,فضای ,میشود ,افراد ,چیدمان محیط ,فضای کاری ,برای چیدمان ,گونهای باشد ,مشکل نشوید منبع
درباره این سایت