منظور از دکوراسیون اداری طراحی فضای داخلی دفتر کار شما به شکلی است که مدیران، کارمندان و مراجعان بتوانند به بهترین وجه از مزایای آن بهره مند شوند. در گذشته نهچندان دور، طراحی دکوراسیون اداری به اندازه امروز اهمیت نداشت.
واقعیت انکار نشدنی این است که طراحی دکوراسیون اداری در طول دوران رشد و نمو خود، توانسته ثابت کند که میتواند به شکلی موثر بر کیفیت، کارایی و در نهایت بهرهوری کارکنان موثر باشد. در نتیجه این موضوع، امروزه هنر و دانش طراحی دکوراسیون اداری به یکی از حوزههای جذاب در طراحی دکوراسیون تبدیل شده است. اما دکوراسیون اداری چگونه میتواند چنین نقشی داشته باشد؟ در این نوشته گروه معماری بام، از دو دیدگاه به این موضوع پرداخته. با ما همراه باشید.
شکل دادن محیطی مناسب برای کار و فعالیت
اولین اثر محسوس طراحی خوب دکوراسیون اداری ایجاد محیطی مناسب برای کار کردن است. مبلمان اداری مختلف، بخصوص مبلمانی مثل میز و صندلی اداری، از مهمترین تجهیزات مورد استفاده کارمندان است. یک کارمند به طور میانگین روزانه 8 ساعت پشت میز و روی صندلی اداری خود مشغول کار است.
در این شرایط هرچقدر این ابزارها از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و بر اساس اصول ارگونومیک طراحی شده باشند؛ بهتر میتوانند از کارمندان در انجام کارها پشتیبانی کنند. یک میز یا صندلی بد و غیر استاندارد به راحتی میتواند موجب خستگی زودرس، دردهای عضلانی و بیماریهای مرتبط شود. طبیعتا در این شرایط نمیتوان از کارمندان انتظار کارایی و بهرهوری بالا داشت.
یکی دیگر از وظایف در طراحی دکوراسیون اداری، چینش درست مبلمان با توجه به ویژگیهای فضایی است. طراحی دکوراسیون اداری به شکلی که کارمند هنگام کار احساس امنیت کرده؛ قادر به برقراری ارتباط مناسب با همکاران مرتبط باشد؛ بتواند با توجه به نوع کارش به میزان مورد نیاز تمرکز کند و. از مهمترین موارد در این زمینه است. همچنین برخورداری از نور کافی با زاویه مناسب، دمای هوای متعادل، جریان هوا و موارد مشابه، از دیگر نکات مهم در این زمینه است.
جلب توجه و اعتماد مراجعان
طراحی دکوراسیون اداری تنها به منظور بهبود شرایط کاری کارکنان نیست. یکی از ویژگیهای یک شرکت موفق، که میتواند به خوبی با مراجعان ارتباط برقرار کرده و اعتماد آنها را جلب کند؛ داشتن دفتر کاری شیک و زیبا است. طراحان دکوراسیون اداری در این زمینه نیز بیکار ننشسته، و این حوزه را به حوزه بازاریابی مرتبط کردهاند.
از این رو است که بسیاری از دفاتر کار با طراحی دکوراسیون داخلی حرفهای این کار را بر اساس ویژگیهای سازمانی، موضوع فعالیت، رنگ سازمانی و. انجام میدهد. به عنوان مثال اگر رنگ برند و رنگ سازمانی شما قرمز است؛ بهره بردن از این رنگ در طراحی دکوراسیون اداری میتواند بسیار مورد توجه مراجعان قرار گیرد.
همچنین تعریف کاربریهای مختلف برای فضاهای گوناگون و ایجاد ارتباط منسجم و پایدار بین آنها، از دیگر ویژگیهای یک طراحی دکوراسیون اداری حرفهای است؛ که موجب می شود میزان بهرهوری و کارایی در سازمان شما بهبود پیدا کند. در این زمینه کسبوکارهایی که دارای ارباب رجوع بیشتری هستند؛ باید دقت بیشتری به خرج دهند. چراکه فضاهایی مانند اتاق انتظار و میز پذیرش، از بخشهایی هستند که در برخورد اول بسیار مورد توجه مراجعان قرار میگیرند.
در نتیجه اگر تجربه خوبی از حضور در این فضاها داشته باشند؛ قطعا احساس بهتری نسبت به کسبوکار شما خواهند داشت. آخرین نکته نیز درباره انتقال احساسی است که هر مبلمان اداری به مراجعان منتقل میکند. این ویژگی را میتوانید در تابلوها و جزئیات زینتی بیش از موارد دیگر ببینید. همچنین شکل میز و صندلی ریاست نیز از چنین مواردی است؛ که میتواند در بهبود جایگاه او در مذاکرات موثر باشد.
دکوراسیون اداری - گروه معماری بام دکوراسیون ,اداری ,طراحی ,مراجعان ,میتواند ,توجه ,دکوراسیون اداری ,طراحی دکوراسیون ,مورد توجه ,مراجعان قرار ,بسیار مورد ,طراحی دکوراسیون ادار منبع
درباره این سایت